Testimonials

Wat anderen zeggen

De collega’s hebben een tijd het gevoel gehad dat ze op feestjes beter niet konden zeggen dat ze bij de bank werkten. Dat ging me aan het hart. Ik zie de medewerkers als het menselijk kapitaal van de bank. Ik hoopte dat ze met de training hun passie konden ontdekken: waar doen zij het voor iedere dag? Het heeft met iedereen wat gedaan. Ze kunnen zich allemaal beter uiten nu. Ze vertellen hun eigen verhaal; als mens, niet als ‘de’ accountmanager van de bank.

Ik merk het ook bij mezelf, al had ik al weinig moeite mijn eigen verhaal te vertellen: ik bereid me minder precies voor. Ik weet namelijk heel goed wat ik wil overbrengen. En of dat dan precies zo of met net andere woorden eruit komt, dat maakt niet uit. Het komt van binnenuit; ik kan nu onvoorbereid vertellen waar ik voor sta. Het valt me op dat mijn verhaal nu veel minder over mijn werk gaat. Uiteindelijk maakt het mij sterker en onafhankelijker. Heel waardevol.

Ik zou de training aanraden aan bedrijven die de verbinding willen maken met hun klanten en daar hun eigen medewerkers voor inzetten. Waarom doen zij wat ze doen? Dat inzicht in ieders missie heeft ons de goede spirit en verhalen opgeleverd.

Marcel Splinter

manager MKB, Rabobank Rotterdam

Ik sprak gister op een groot intern event en ben begonnen met een persoonlijk verhaal. Heel veel leuke reacties gekregen op de manier waarop ik collega’s inspireerde.

Communicatieadviseur, Sweco

Toen de 100 vrijwilligers ieder met hun persoonlijke verhaal op een briefje in de hand zat, werd het even stil. Natasja (manager Ronald McDonaldhuis) zei vanuit de grond van haar hart: “Volgens mij hebben jullie goud in handen. Ik wil die briefjes inlijsten.”

Inmiddels hangen al die pareltjes van verhalen over waarom de vrijwilligers voor het Ronald McDonaldhuis werken te prijken aan de wand.
Natasja Jongenotter

Manager, Ronald McDonaldhuis Sophia Rotterdam, foto door Mirjam Lems

Uit de evaluatie na de train-de-trainer Storytelling voor communicatie professionals: 

“Zin om aan de slag te gaan!”

“Ik wist niet dat er zoveel kwam kijken bij het geven van een training”; 

“Superleuke startbijeenkomst”

Cijfer voor de trainer: 9 1/2 

Natuurlijk weet ik wie ik ben. Ik ben bij jou ook niet de deur uit gelopen met dingen die ik nog niet van mezelf wist. Maar toen ik op mijn werk de vraag kreeg om 10 minuten te pitchen over wie ik ben, bleef het toch heel lang leeg in mijn hoofd.

Jij hebt me door je oprechte interesse 4 uur lang laten vertellen over wat mij bezighoudt, op zakelijk en persoonlijk vlak. En daardoor heb ik voldoende materiaal om een compleet plaatje van mezelf te geven. Feitelijk, helder en anekdotisch.

Leontine Hoekman

Afdelingsmanager, Gemeente Rotterdam

Sandra creëert een veilige omgeving door zich echt en kwetsbaar op te stellen. Ze daagt de groep uit dit ook te doen en met succes! Ik deelde op het podium een authentiek verhaal over ondernemerschap dat ik nooit eerder had gedeeld. De Vertelschool Rotterdam is een aanrader voor iedereen die bezig is met personal storytelling en branding. Patricia Jaspers

Red Factor

Dank voor de ongedwongen sfeer in de groep. Je boodschap over een eigen verhaal, met oprechte intenties, heeft me geraakt. Daardoor gaat mijn verhaal meer over mezelf, heeft het mijn inzicht versterkt en wordt mijn verhaal veel krachtiger dan alleen ‘sales gericht’. Paul  van  Winden

Kenneth Smit /  One Coin

De sfeer in het team is meer open sinds de training. Collega’s weten elkaar beter te vinden op de inhoud van hun werk en op de verbindingen tussen de verschillende disciplines. Ze weten elkaar beter duidelijk te maken waar ze zich mee bezig houden.

Procesmanager Innovatie, Gemeente Rotterdam

Kennismaken?

Laat je bericht hier achter en ik neem contact met je op.

2 + 2 =