Klanten vertellen

“De collega’s hebben een tijd het gevoel gehad dat ze op feestjes beter niet konden zeggen dat ze bij de bank werkten. Dat ging me aan het hart. Ik zie de medewerkers als het menselijk kapitaal van de bank. Ik hoopte dat ze met de training hun passie konden ontdekken: waar doen zij het voor iedere dag? Het heeft met iedereen wat gedaan. Ze kunnen zich allemaal beter uiten nu. Ze vertellen hun eigen verhaal; als mens, niet als ‘de’ accountmanager van de bank.

Ik merk het ook bij mezelf, al had ik al weinig moeite mijn eigen verhaal te vertellen: ik bereid me minder precies voor. Ik weet namelijk heel goed wat ik wil overbrengen. En of dat dan precies zo of met net andere woorden eruit komt, dat maakt niet uit. Het komt van binnenuit; ik kan nu onvoorbereid vertellen waar ik voor sta. Het valt me op dat mijn verhaal nu veel minder over mijn werk gaat. Uiteindelijk maakt het mij sterker en onafhankelijker. Heel waardevol.

Ik zou de training aanraden aan bedrijven die de verbinding willen maken met hun klanten en daar hun eigen medewerkers voor inzetten. Waarom doen zij wat ze doen? Dat inzicht in ieders missie heeft ons de goede spirit en verhalen opgeleverd.”

Marcel Splinter – manager MKB Rabobank Rotterdam

 

“De sfeer in het team is meer open sinds de training. Collega’s weten elkaar beter te vinden op de inhoud van hun werk en op de verbindingen tussen de verschillende disciplines. Ze weten elkaar beter duidelijk te maken waar ze zich mee bezig houden.”

Procesmanager Innovatie – Gemeente Rotterdam

 

 

“Ik sprak gister op een groot intern event en ben begonnen met een persoonlijk verhaal. Heel veel leuke reacties gekregen op de manier waarop ik collega’s inspireerde.”
Communicatieadviseur – Sweco

 

“Sandra creëert een veilige omgeving door zich echt en kwetsbaar op te stellen. Ze daagt de groep uit dit ook te doen en met succes! Ik deelde op het podium een authentiek verhaal over ondernemerschap dat ik nooit eerder had gedeeld. De Vertelschool Rotterdam is een aanrader voor iedereen die bezig is met personal storytelling en branding.”

Patricia Jaspers – Red Factor

 

“Dank voor de ongedwongen sfeer in de groep. Je boodschap over een eigen verhaal, met oprechte intenties, heeft me geraakt. Daardoor gaat mijn verhaal meer over mezelf, heeft het mijn inzicht versterkt en wordt mijn verhaal veel krachtiger dan alleen ‘sales gericht’.”

Paul van Winden –  One Coin