Blog

Briljante opening van Dopper: “Ik zal even vertellen waarom ik hier werk”
Zó simpel en zó doeltreffend. Vóórdat je aan je inhoudelijke verhaal begint even vertellen wie je bent en waarom je dit werk doet bij deze organisatie.
De marketeer van Dopper deed dat op een congres en dat werkte. Ik zat zelf als bezoeker in de zaal, dus ik kon goed observeren.
Want wat gebeurt er als iemand vertelt wie die is en waarom hij/zij bewust voor deze baan heeft gekozen? Je gelóóft diegene. Je voelt aan alles dat diegene op de goede plek zit in die functie en er echt wat over heeft te vertellen.
Onderschat die kracht niet. Het vertrouwen van het publiek krijgen dat jij met recht wat te vertellen hebt, is iets heel groots. En daar kun je dus voor zorgen met zo’n opening.
(Eén dingetje nog: weet jij al waarom je werkt waar je werkt? Ja? Mooi, gebruik dat dan!
Nog niet? No worries, daar komen we wel achter. Bel gerust* een keer om erover te sparren: 06-40228082.
* vind ik leuk! Altijd nieuwsgierig naar het verhaal.
Hoop dat je wat aan deze tip hebt. Hartelijke groeten namens het Vertelschool Rotterdam-team,
Sandra de Haan