CHECKLIST voor een onweerstaanbare ‘over mij-pagina’

Een onweerstaanbare over mij-pagina is géén Curriculum Vitae en ook  géén beschrijving van je gezinssituatie. Wat dan wel?  Keep calm, bekijk de video en lees deze two-pager met wijze raad.

  1. Weet wat jij te bieden hebt en waarom je bijzonder bent

Wat je precieze aanbod of product is, staat al ergens anders op je site. Op de over mij-pagina schrijf je waarvoor klanten bij jou moeten zijn. Waarin maak jij het verschil? Wat onderscheidt jou van andere aanbieders?

  1. Zet je ideale klant centraal

De kunst is om deze pagina zo te schrijven, dat het over jou gaat, maar tegelijkertijd ook over je ideale klant. Zet daarom jouw klant centraal in het verhaal en zorg ervoor dat je laat zien dat je zijn/haar probleem oplost.

  1. Wees persoonlijk en oprecht

Je mag openhartig zijn, het doel van deze pagina is dat je een persoonlijke relatie gaat opbouwen. Je lezer mag daarom best iets over jou te weten komen. Verzin geen verhalen over je bedrijf, maak het niet mooier dan het is en schrijf geen ‘we’ als je alleen werkt. En pas ook op met TMI: Too Much Information. Hoewel je persoonlijk en eerlijk schrijft, is teveel over jezelf vertellen een valkuil. Het moet ook weer niet akward worden.

  1. Deel waarom je doet wat je doet

Laat je lezer weten dat je een missie hebt met je bedrijf, dat je de wereld een beetje beter/mooier/efficiënter/gelukkiger wil maken. Mensen willen graag weten of jij alleen winst wil maken, of dat je echt iets om hen geeft.

  1. Vertel over je worsteling

Alleen maar vertellen over je successen is niet zo interessant om te lezen. Vertel daarom ook over welke ontwikkeling je hebt doorgemaakt, wat je geleerd hebt en wat je graag wilt doorgeven aan anderen. Waarschijnlijk zullen jouw ideale klanten zich herkennen in jouw worsteling.

  1. Laat zien dat jij de expert bent

Laat zien dat je een professional bent. Dat kan bijvoorbeeld door te vertellen welke relevante opleidingen je hebt gedaan, dat je vele jaren ervaring hebt, dat je een boek hebt geschreven of bekende klanten hebt geholpen.

  1. Sluit af met een aansprekende call to action

Vertel je lezer wat ze nu – na het lezen van jouw ‘over mij- pagina’ – moeten doen. Wil je dat ze je bellen, mailen, zich inschrijven voor je nieuwsbrief of een andere pagina bekijken? Jij bepaalt! Maak het je klant makkelijk om dat stapje te nemen. Letterlijk met 1 klik.

Wil je deze checklist printen? Klik dan hier.

 

En zo* ziet dat er dan uit:


Ik ben (naam + foto)

 

Ik heb mijn bedrijf opgericht, omdat …..

 

Ik kan hiermee mensen helpen, want….

 

Ik heb zelf meegemaakt dat….

 

Ik onderscheid me door….

 

Call to action (nodig de klant uit om iets te doen en maak dat zo makkelijk mogelijk)

 


 

* Neeeee, niet precies overnemen! Dit is een structuur om een onweerstaanbare over mij-pagina te schrijven, maar het moet natuurlijk wel JOUW over mij-pagina worden. Dus laat je leiden door de zinnen die hier staan, maar neem ze niet allemaal letterlijk over.

Check deze voorbeelden van onweerstaanbare over mij-pagina’s om inspiratie op te doen:

Kort, maar krachtig op LinkedIn: Nina: https://www.linkedin.com/in/ninahooimeijer/

Uitgebreid, maar daardoor goed voorbeeld om te zien je allemaal zou kunnen schrijven:
Martina: http://upcoaching.nl/about-me/

Nieuwsgierig naar die van mij?
https://vertelschoolrotterdam.nl/over-san/